יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

מזרון קפיצים – היה לי מזל...

מזרון קפיצים – היה לי מזל...

לפני כמה שבועות קניתי מזרון פולירון. בלי להגזים – חיי השתנו... במשך עשרות שנים ישנתי גרוע, ולא העזתי להודות שזה בגלל המזרונים עליהם ישנתי. בבית הורי היו לנו מזרנים פשוטים וצנועים. לאחותי הגדולה היה מזרון דק ופשוט, ואני, הילד הקטן, זכיתי לישון כל הילדות על גבי מזרון קפיצים. ילדים ישנים הרבה, ולא משנה להם מה יש מתחתם, ואכן ישנתי. אבל כיום אני יודע שהנזק שהגב שלי ספג, זה שמנע ממני לישון כמו שצריך במשך שנים אחר כך, התחיל כבר בשנים הללו. אבל מה אפשר לעשות? בזמנו לא הייתה מודעות גדולה כל כך לחשיבות המזרון עליו ישנים, מה גם שכמעט ולא היו אז חנויות מזרונים שמכרו מזרונים איכותיים.

מזרנים? לנו היו שקי שינה...

השלב הבא בתהליך הנזק לגב שלי היה כמובן בצבא. בתור חייל קרבי כל היום סחבתי, רצתי וקפצתי, ועל גבי וגופי משאות כבדים. בלילות בהם לא ישנו בשקי שינה בשטח חיכו לנו באוהלים מזרנים צה"ליים ירוקים ודקים, שהיו בעצם ספוג עטוף בבד בצבע זית. אני זוכר אפילו לילה אחד בו אחד החברים שלי התלונן על כך שצה"ל לא דואג לגב של החיילים שלו. הטענה שלו לא הועברה הלאה – במקום זאת הסמל צעק עליו "מה אתה רוצה, לישון על מזרון פולירון? אתה בצבא!". באותם ימים החלו להתפתח אצלי נדודי שינה, למרות מיעוט שעות השינה והמאמץ הפיזי היום יומי הגדול. הבנתי שהבעיה טמונה במזרון שאני ישן עליו, אבל מן הסתם לא יכולתי לבוא עם מזרון אורתופדי לבסיס, מה גם שהפעמים היחידות בהן ראיתי חנויות מזרונים היו בדרך לבסיס וחזרה. פתאום גם אותו מזרון קפיצים שבחדרי הישן נראה זוהר...

מזרון קפיצים קללה לדורות? לא במשמרת של אשתי לעתיד!

אל אותו מזרון קפיצים חזרתי כאשר השתחררתי והפכתי סטודנט – באותו שלב כבר הבנתי שמתפתחות אצלי בעיות גב ונדודי השינה החמירו, אך לא העזתי להכנס לתוך אחת מכמה חנויות מזרונים שהיו בדרך לאוניברסיטה. לא כי לא היה לי כסף להשקיע בעצמי, אלא כי כבר התרגלתי לישון גרוע... השינוי חל כאשר עברתי לגור בבית משלי ואליי הצטרפה מי שלימים תהפוך לאשתי. הבאתי איתי את המזרון הישן שלי, מתוך כוונה להוריש אותו לילדנו יום אחד. היא זרקה עליו מבט אחד ואמרה "כבר אין מזרנים בעולם? אתה רוצה שגם לילדים שלנו יהיו בעיות גב ונדודי שינה כמו שלך?" היא אחזה בידי ואמרה "בוא, הולכים לקנות לך מזרון פולירון."

חנויות מזרונים – בן אדם, תתחיל להשקיע בעצמך...

עשינו סיבוב במספר חנויות מזרונים באזור, ובחנו סוגים רבים של מזרנים. כנראה מתוך אינסטינקט נשכבתי על אחד המזרונים ואמרתי שהוא די נוח, אך אשתי לעתיד מיד הקימה אותי ממנו ואמרה לי "זה מזרון קפיצים – תשכח מזה!"
היא הובילה אותי לחלק אחר של החנות ואמרה כאן יש מזרונים אורתופדיים. מהחלק הזה של החנות – אתה יכול לבחור איזה מזרון שבא לך לחדר שלנו!"
"הי, זה מזרון נוח..." אמרתי כאשר ניסיתי מזרון מהחלק האיכותי יותר של החנות, מזרון פולירון כמובן. "מה את אומרת על המזרון הזה?"
אשתי לעתיד רק חייכה והנהנה בחיוב. נדודי השינה ובעיות הגב מהם סבלתי במשך שנים נעלמו כמעט מיד אחרי אותו יום.