יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

מחשבון משכנתא או מה שיגידו לך בבנק לעשות...?



כבר הרבה שנים שאני חולם על בית משלי – תמיד דמיינתי את ההרגשה של להתעורר בבית יפה שנבנה בדיוק כמו שרציתי, על ידי האנשים שאני בחרתי כקסומה ומיוחדת. ולכן, כשהצלחתי לחסוך סכום מכובד התחלתי לחפש שטח במקום בו ארצה לחיות ולגדל את ילדיי. מהר מאוד מצאתי את השטח הזה – זה היה במושב נחמד בשרון. הילדים הלכו יחפים ברחובות, ועצים ירוקים קישטו את צידי הרחובות. ההחלטה שלי הייתה כמעט אינסטינקטיבית. דיברתי עם בעל השטח והוא שמח למכור לי אותו. הוא שאל אם אני יודע כמה אצטרך ללוות במסגרת המשכנתא, ואמרתי לו שאין מה לחשוש, אני עכשיו קופץ לבנק ושם יגידו לי. הוא שאל אותי למה לתת לבנק להגיד לי כמה לקחת ואפילו הראה לי מחשבון משכנתא ברשת, אך הייתי נרגש מדי ולא שמתי לב לדבריו. נופפתי בידי לשלום ונסעתי לבנק שלי, מתוך הנחה ששם אקבל את המשכנתא הכי טובה, מבלי לבצע שום השוואת משכנתאות.

השוואת משכנתאות – רגע לפני החתימה

ישבתי עם אחת הפקידות הבכירות בבנק. מאחר ואמרתי שאני רוצה לקחת משכנתא הובילו אותי לחדר מיוחד, אליו לא כולם מגיעים. בחדר הזה היו שטיחים רכים, מוזיקה נעימה ואפילו קפה ועוגיות לשימוש הלקוחות. הפקידה הבכירה חייכה אליי ואמרה שהיא הבינה שאני רוצה לקחת משכנתא. אמרתי שאכן כך הדבר.
"אני שמחה להחלטת לקחת משכנתא מאיתנו," היא אמרה, "בעיקר לאחר שבוודאי ערכת השוואת משכנתאות."
"טוב, האמת היא שלא ערכתי השוואה שכזו." הודיתי.
הפקידה לא הפסיקה לחייך ואמרה: "אני מבינה... טוב, אם כך בוודאי מצאת מחשבון משכנתא ברשת וביררת קצת פרטים..."
"לא, שום דבר." אמרתי, עדיין מחייך. "אני פשוט מאוד רוצה לקנות את השטח הזה..."
הפקידה הבכירה המשיכה לחייך ואמרה: "הבנתי. בסדר גמור. בוא תחתום כאן והמשכנתא שלך..."
רכנתי קדימה וכבר עמדתי לחתום, אך אז לפתע אמרה הפקידה "או, אני לא יכולה לעשות דבר כזה!" וחטפה את העט מידי.

השוואת משכנתאות – א' ב' של משכנתאות

"הי!" אמרתי, "תני לי את העט, אני רוצה לחתום!"
שלחתי יד לעט, אך להפתעתי הרבה הפקידה נתנה לי פליק ביד שהכריח אותי לסגת.
"אתה לא מקבל שום עט לפני שתעשה השוואת משכנתאות כמו שצריך!" אמרה בכעס, "אתה בכלל יודע מה זה משכנתא? זה עסק רציני! אולי אם תעשה השוואה תוכל למצוא משכנתא שתוכל לפרוע במחצית הזמן מזו שהבנק הזה מאפשר לך? ואולי תוכל למצוא אחת עם ריבית נוחה יותר? ומה עם הצמדות לפריים ואיך שזה משפיע על המשכנתא שלך? בן אדם, תתעורר! אתה חייב לפחות להכנס לאתר עם מחשבון משכנתא כדי לראות למה אתה נכנס עם המשכנתא שאתה לוקח!"

השוואת משכנתאות – טרחה קטנה, תועלת עצומה

הפקידה אמרה לי שהיא לא מוכנה לדבר איתי עד שאחזור אליה עם הוכחות מוצקות לכך שערכתי השוואת משכנתאות, כולל מסמך שאכתוב בעצמי ובו פירוט של ההשפעות של הפריים על כל משכנתא מתוך רשימה של משכנתאות אותן אני בודק. את הימים הבאים העברתי בשיטוט בבנקים. את הנתונים שכל בנק נתן לי הזנתי לתוך מחשבון משכנתא, ונוכחתי שאכן קיימות בשוק הרבה הצעות מעניינות למשכנתאות. כעבור שבוע חזרתי לבנק. הפקידה ראתה אותי וחייכה. הראתי לה את כל ממצאי מהשבוע האחרון.
"אני מבינה שהחלטת בסוף כן לקחת את מסלול המשכנתא שאנו מציעים." אמרה.
ובכן... לא." אמרתי. "מצאתי בנק אחר עם מסלול שיותר תואם את צרכי. אבל רציתי להראות לך את העבודה שעשיתי, וגם לומר לך ש..." צחקקתי בביישנות אך המשכתי לדבר, "רציתי לומר לך שמאוד הערכתי את הכנות שלך בפגישתנו האחרונה, ולכן, רציתי לשאול אותך אם את פנויה לכוס קפה בסוף היום..."

אין תגובות: