יום ראשון, 15 בנובמבר 2009

תכנון בתים – כשזה עוד היה משחק ילדים



מאז שהייתי ילד קטן דמיינתי איך יראה הבית שלי. כנראה זה קשור לעובדה שהיינו משפחה גדולה בבית קטן – תמיד הרגשתי שאין מספיק מקום בחדרים, שאין מספיק תאורה לבית ושתמיד יש מישהו בחדר האמבטיה. לכן, אני זוכר את עצמי כילד "עושה כמו אדריכל" ומשרטט בתים וחדרים על דפי מחברת. במפתיע, ההורים שלי לא אהבו את התחביב הקטן שלי. לפי דעתם תכנון בתים לא היה מקצוע מכובד מספיק כמו עריכת דין או רפואה. בימים ההם לא היה מקובל להמרות את פי ההורים כמו היום, ולכן במקום ללמוד אדריכלות מצאתי את עצמי בגיל שלושים ושלוש רופא שיניים. אבל אתם יודעים מה? את החלום לתכנן את הבית שלי בעצמי אף פעם לא נטשתי...

תכנון בתים – רגע האמת מתקרב

גרנו בשכירות בזמנו, בבית שהתחיל להזכיר לי את בית ילדותי – המשפחה הייתה בת חמש נפשות (אני, אשתי, שני ילדים והכלב) והבית התחיל להיות קטן מדי – הילדים חלקו חדר, אף פעם לא הייתה מספיק תאורה לבית ותמיד מצאתי את עצמי מחכה רבע שעה כל בוקר לתורי באמבטיה. יום אחד בחשבון הבנק שלי נצבר מספיק כסף כדי לבנות בית. אמרתי את זה לאשתי, וכמובן שהיא שמחה מאוד.
"מה שעכשיו אנחנו צריכים לעשות זה למצוא שטח ואז לעשות מחקר שוק בין אדריכלים." היא אמרה.
"מה?" שאלתי, "למה את צריכה לזרוק כסף על מישהו שיתכנן לנו את ה דירה ?"
"מה זאת אומרת?" היא שאלה, "אנחנו צריכים הרי אדם מוסמך שיעשה את זה..."
צחקתי ואמרתי בביטחון עצמי רב "יקירתי, תכנון בתים הוא שמי השני. תוך שבוע יש לנו תוכנית בניה..."


תכנון בתים – לא מה שחשבתי!

לקחתי שבוע חופש מהעבודה כדי לבצע את מלאכת הקודש של תכנון בניה והקמה של הבית החדש שלנו. קניתי דפי משבצות, סרגלים, מחוגות, מגזיני תכנון בתים וכל דבר שאפשר למצוא על שולחן האדריכל. לאחר מכן הסתגרתי בחדר למשך שבוע ותכננתי את הבית החדש שלנו. בתום אותו השבוע יצאתי מהחדר והראתי לאשתי את הבית החדש שלנו. היא עיינה בתוכניות בעניין.
"איפה הכניסה?" שאלה.
"מה, לא ברור? הנה כאן." הצבעתי על הכניסה. "כנראה שכחתי להשאיר מקום לדלת..."
"ואיפה האמבטיה?"
"אמבטיה...?" מלמלתי, "המממ... כנראה שכחתי..."
"אתה בטוח שיש מספיק תאורה לבית?"
היא צדקה שוב פעם – שכחתי למקם מנורות בכל הקומה העליונה.
היא הביטה בי וחייכה ברוך. "מאמי, אולי בכל זאת נחפש אדריכל?"


תכנון בתים – אולי בכל זאת צריך מישהו מקצועי

למחרת כבר מצאנו מישהו שעורך תכנון בתים באופן מקצועי. הוא היה האדריכל שתכנן את הבית של זוג חברים שלנו, ועשה עבודה טובה. ישבנו איתו, הסברנו לו בדיוק את מה שאנחנו רוצים ואפילו הראנו לו את השרטוטים שלי, כדי שיעבוד על פיהם. מסתבר שזו הייתה ההחלטה הנכונה. שעת הכושר שלי להיות אדריכל כבר חלפה לפני שנים, אצטרך להסתפק ברפואת שיניים. את תכנון הבתים אשאיר כעת לאנשים שעוסקים בתחום באופן מקצועי ופעיל. אבל לשמחתי הרבה את בית חלומותי קיבלתי - כעבור מספר שבועות ישבנו עם האדריכל שוב, והוא הציג בפנינו שרטוט לבית נאמן בקווים כלליים לתכנון שלי, אולם הייתה בו דלת כניסה, שתי אמבטיות ואפילו תאורה לבית לא חסרה.

אין תגובות: